Stichting Wat Een Heerlijk Land

EVENEMENTEN (klik op ..)

In 2023 werd in samenwerking de Dorpsraad, de Wehlse Ondernemers Vereniging (WOV), de Stichting Sport en Recreatie een nieuwjaarsreceptie in bar Bea in het KBC georganiseerd.

Daarbij waren Wehlse en Nieuw Wehlse bewoners en belangstellenden van harte welkom om elkaar, onder het genote van koffie en een heerlijke erwtensoep met roggebrood, een fijn en gezond jaar toe te wensen.

Wij hopen hier een jaarlijkse traditie van te maken.

Nieuwjaarsreceptie

Koningsdag Wehl

Stichting Wehl heeft in 2018 de organisatie van Koningsdag overgenomen van het Oranje comité.

De viering van Koningsdag wordt gehouden op en rondom de Koningin Wilhelminastraat nabij het Koningin Beatrix Centrum, kindcentrum het Timpaan en woonzorgcentrum Oldershove.

Koningsdag trekt veel publiek.

Een markt met kramen voor verkoop van kleding en aanverwante artikelen door kinderen met ouders.

Voor de jeugd is er een vol programma met activiteiten zoals springkussens, straattekenen, een volleybalclinic van Halley dames , schminken en een lasergame in de sporthal. De festiviteiten zijn gratis toegankelijk voor de jeugd en ze kunnen genieten van een drankje en een broodje knakworst.

Rond het middaguur wordt er een optocht met versierde fietsen georganiseerd, met de brandweer en schutterij de Eendracht voorop, waaraan veel kinderen mee kunnen doen. De ene fiets wordt nog mooier versierd dan de ander.

Muziekvereniging AMDG verzorgd een concert voor zorgcentrum Oldershove waardoor ook het oudere publiek aan bod komt. Burgemeester Mark Boumans en een delegatie wethouders wordt verwelkomd en spreekt de mensen in Wehl toe.

Onder het Wilhelmus wordt de Nederlandse vlag gehesen.

Na het ochtend buiten programma volgt een gezellig samenzijn in de BEA bar van het KBC.

Met ingang van 2022 organiseren we de Wehlse 4Daagse met 4 prachtige routes in en rondom Wehl & Nieuw Wehl. De organisatie is in handen van de vrijwilligers Dena, Anne, Susan en Edith van de werkgroep Wehlse4daagse. Met hulp van veel andere vrijwilligers hebben ze er een prachtig evenement van gemaakt!

We kunnen terugkijken op een geslaagde eerste Wehlse4daagse in 2022! Ruim 200 kinderen hebben, samen met hun begeleiders, genoten.

SAVE THAT DAY: 19-20-21 & 23 JUNI 2023

Wehlse 4daagse

Wehlse Dorpsfeest

Dorpsfeest Wehl ''daar wil ik bij zijn''

Onder het motto “Veur elk wah Waehls” organiseert Stichting WEHL (Wat Een Heerlijk Land) in samenwerking met evenementenorganisator Feestkoning het Dorpsfeest in Wehl.

Het dorpsfeest werd in 2017 voor het eerst georganiseerd naar aanleiding van het historisch gegeven dat Wehl 200 jaar tot Nederland behoorde. Op 1 juni 1816 werd Wehl officieel overgedragen aan Nederland.

De Kleefse enclaves

Lange tijd vielen enkele dorpen in de Betuwe, de Ooijpolder en de Liemers onder Kleefs gezag. Eeuwenlang zijn deze plaatsen als pionnen over een geografisch schaakbord heen en weer geschoven; van Kleef naar Pruisen, Frankrijk of Nederland en weer terug. Op 31 mei 1815 op het Wener Congres werd besloten dat deze gebieden aan Nederland zouden worden overgedragen. Maar het duurde nog een jaar voordat dat ook echt gebeurde. Dat was op 1 juni 1816.

Het dorpsfeest 2017 werd uitbundig gevierd en de Stichting Wehl heeft in samenwerking met evenementenorganisator Feestkoning besloten om een jaarlijks terugkerend feest te organiseren.

Het betreft een fantastisch evenement voor jong en oud, waarbij we de ambitie hebben om door te groeien in mogelijkheden, ambities en wensen van het publiek.

De seniorenmiddag, de business borrel, de schooljeugd ochtend, het Fairtrade ontbijt, de kinderspelen, de zondag familiedag en het koningschieten zullen als herkenbare evenementen behouden blijven. Daarnaast is er een attractiepark, waarbij ook Elver wordt betrokken met een prikkelarm uur.
Twee feestavonden; het Zomercarnaval op vrijdag en het Foute Dorpsfeest op zaterdag worden georganiseerd. Hiervoor zijn ruim 3000 kaarten beschikbaar. Wehl loopt warm voor het Dorpsfeest!

De krant Dorpsfeest Wehl wordt uitgegeven en huis aan huis bezorgd in Wehl en omliggende plaatsten met een oplage van 20.000 stuks. Hierin vindt u meer informatie over alle onderdelen van het Dorpsfeest en blikken we terug op de laatste editie.

Gratis genieten van een miniatuur festival.

Ieder jaar in september wordt door ons het mini festival “Rondje om de kerk” georganiseerd rondom de St.Martinuskerk in Wehl.

Ieder jaar proberen we weer een mooi programma met Live-bands samen te stellen waar de liefhebber van kan genieten.

Mede door de financiële bijdragen van de vrienden van de Stichting Wehl en subsidies kunnen we dit allemaal realiseren.

Natuurlijk hopen we dat meer mensen, Vriend van de Stichting wil worden opdat we dit gratis miniatuur festival in de toekomst kunnen blijven organiseren.

De medewerkers en vrijwilligers en niet te vergeten sponsoren wensen jullie dan ook een hele gezellige (na)middag. Veel plezier!!

Rondje om de Kerk

Wehlse Bokkendag

Bokbier belevenis op de Wehlse Bokkendag

De eerste Wehlse Bokkendag werd in november 2021 georganiseerd. Het was erg gezellig en smaakten naar meer.

De dag begon met een bokkentocht bestaande uit een wandeltocht van 7,5 km door Wehl en het Wehlse bos of een fietstocht van 35 km door Wehl en omgeving. Tijdens een tussenstop kreeg iedere deelnemer een heerlijk broodje bokworst met zuurkool en een consumptie.

In het Koningin Beatrix Centrum werd een topselectie van bokbieren gepresenteerd door Café-Zaal Bon-Bini - BEA bar & events en Reuring Smaak en vermaak. De bezoekers lieten zich het herfstpintje goed smaken. De enthousiaste medewerker van het landelijk bekende bierproeven.nu liet de aanwezigen het bier op een andere manier beleven en smaken.

Het eten werd verzorgt door de Kookstudio75, Tosties BV en Woodies eten en drinken en Cateringservice Kaal de ''Pess''. Het geheel werd opgeluisterd met Livemuziek.

De organisatoren Stichting WEHL en BEA bar &events besloten het jaarlijks te organiseren op de eerste zondag in november.

Stichting Wehl neemt met ingang van 2023 de organisatie van de Wehlse Kerstmarkt op zich.

Het idee is om ieder jaar het KBC om te toveren tot een Kerst Wonderland waarbij de kerstsfeer wordt uitgestraald.

Veel kraampjes, open vuren, gluhwijn.

Wij gaan het allemaal samenbrengen.

Het Koningin Beatrix Centrum is het ontmoetingcentrum tijdens de Kerst Fair.

Kerst Fair Wehl